facebook twitter youtube pinterest instagram

ljeto-zdravlje

Pronađite sadržaje koji vam najviše odgovaraju, obnovite snagu i energiju tokom ljetnog odmora. Provedite dio vremena uz vodu čije nas prisustvo osvježava i umiruje. Morska voda je zbog svoga sastava i bogatstva mineralnih soli posebno blagotvorna za cijeli organizam, a morski zrak je pun aerosola koji povoljno djeluje na disajni sistem. 

Prirodna svjetlost odmara za razliku od umjetne, koja zamara i kojoj je većina nas izložena gotovo cijelog dana. Buka umara i ima negativan uticaj na zdravlje, dok prirodni zvukovi, daleko od gradske vreve imaju blagotvoran učinak. 

Naravno, ljeto nam nosi i opasnosti kao što su dehidratacija, pretjerano i nekontrolisano izlaganje suncu, ljetne crijevne viroze i alergije, trovanja hranom, ubode insekata. 

Prehrana tokom ljeta 

Posebnu pažnju tokom ljetnih vrućina treba posvetiti prehrani. Za vrijeme vrućih dana jedite manje i to lakšu hranu. Teška hrana u toku vrućih dana izaziva tromost i dodatno zagrijava organizam.

Hranu obrađujte  kratko, koristite manje soli, a što više vode. Nije dobro piti ledeno hladne napitke jer oni slabe digestivnu vatru. Hladnoća uzrokuje kontrakciju - grčenje tijela, na svim nivoima i ne dopušta da znoj i toplota izađu iz tijela. 

Namirnice koje se preporučuju u ovom periodu, a utiču da se uravnoteži funkcija srca: 

- žitarice kao što je kukuruz, riža, zob, tjestenina, pomalo ribe, mahunarke, maslinovo ulje, sezonsko voće i povrće, prirodno dozrelo na toplom ljetnom suncu, sirovo i svježe, te u obliku sokova, salata, kupova, frapea uz što jednostavniju pripremu i što više svježega začinskog bilja: origana, ružmarina, kadulje, metvice, lovora, peršuna, kopra... 

Ljeti se posebno savjetuje crveno obojeno povrće i voće koje prirodno dozrijeva u ovo doba godine, a pomaže organizmu u prilagođavanju na visoke temperature. Voće i povrće crvene boje sadrži biljne pigmente likopen i antocijan koji su ujedno snažni antioksidansi. Oni pomažu i samoj biljci da dozrije na suncu, a "ne izgori", ali pomažu i našem organizmu jer povoljno utječu na cirkulaciju, štite srce, krvne žile i mokraćne organe, pomažu u borbi protiv slobodnih radikala te povoljno djeluju na funkciju imunog sistema.

Uživajte u jagodama, trešnjama, višnjama, malinama, crvenim jabukama, lubenicama, crvenom grožđu, crvenim ribizlama, paradajzu, crvenim paprikama, rotkvicama, radiću. 

Sva hrana gorkastog ukusa posebno pogoduje dobrom radu srca zato što fizički čisti srce i arterije od nepotrebnih naslaga. Ovakva hrana istovremeno pogoduje i radu jetre, pokreće jetru, a samim tim stvara se i više energije za srce. Mentalna depresija veže se za stagnaciju jetre. 

Betakaroten (provitamin A): manje od 30 mg betakarotena u danu (šolja i po mrkve) može spriječiti i ublažiti crvenilo i posljedice izgaranja na suncu. Betakaroten nam pomaže da brže i lakše dobijemo preplanulu boju. Najbolji izvori su: mrkva, batat, paradajz, brokoli, lubenice, kajsije, breskve i dinje. 

Vitamini B kompleksa: pomažu u pretvaranju hranjivih tvari u energiju, važni su za metabolizam i obnovu ćelija kože i sluznica. Najbolji izvori su riba, mahunarke i žitarice, fermentirani proizvodi. 

Vitamin C: Izlaganje suncu, ali i stres znatno smanjuju količinu C vitamina u koži. Najbolji izvori su: crvena paprika, paradajz, agrumi i njihovi sokovi. 

Vitamin E je antioksidans koji usporava proces starenja. Sunčanje smanjuje njegovu količinu u slojevima kože i čini je osjetljivijom. Najbolji izvori su: plava riba, mahunarke, bademi, maslinovo ulje, lisnato povrće. 

Cink je mineral koji pomaže održavati kolagen i elastin u koži i zaslužan je za njezinu mladolikost. Najbolji izvori su hrana iz mora, gljive, soja, tikvino ulje i sjemenke tikve i suncokreta. 

Selen iz skupine mikroelemenata smanjuje štetne utjecaje UV zračenja, važan je za aktivaciju detoksikacijskih enzima. Najbolji izvori su: tunjevina, žitarice, sve vrste luka, brokoli, gljive, sezam. 

Preporučujemo uzimati dodatak prehrani BiAstin - najsnažniji prirodni antioksidans, 550 puta jači od vitamina E, deset puta snažnije djelovanje od beta-karotena. Spoj koji pomaže u zaštiti od štetnih djelovanja zagađenja, UV zračenja i imunoloških naprezanja. 

Želimo vam toplo i ugodno ljeto!

Izvor: MakroVita




maticne_celije
 
budi kum sos