fbpx
facebook twitter youtube pinterest instagram

VitaminC

Za razliku od one koju učimo u školi, abeceda nutricionizma počinje velikim slovom C. Vitamin C pomaže tijelu u održavanju zdravog tkiva i jakog imuniteta, te pomaže u apsorpciji željeza. Vitamin C se smatra važnim saveznikom ako pokušavate izbjeći ili izliječiti prehladu ili druge bolesti.

Glavnu ulogu u odbrambenim snagama organizma, vitamin C je zaslužio, prije svega, svojim antioksidativnim djelovanjem. Iako ga se svi uglavnom sjetimo u jesen ili zimu, kada su prehlade i gripe česta pojava, titula ‘kralja prevencije’ zaslužena je i zahvaljujući nešto manje poznatim, ali jednako važnim dejstvima.

Protiv lošeg holesterola 

Vitamin C je uspješno sprječava oksidaciju LDL – lošeg holesterola. Neophodan je za nastanak kolagena koji ima funkciju učvršćivanja mišića i krvnih sudova. Poznato je da vitam C olakšava zarastanje rana i, kao prirodni antihistaminik, ublažava alergijske reakcije. Isto tako, kako se starenjem smanjuje količina vitamina C u oku, može doći do stvaranja sive mrene tj. katarakte, pa se preporučuje uzimanje vitamina C.

Nedostatak vitamina C 

Nedostatak vitamina C može uzrokovati brojne zdravstvene probleme, a među najčešćim simptomima spadaju gubitak težine, umor, upaljene desni koje znaju krvariti, rane kojima treba dugo da zarastu, prehlada za prehladom i sl. Tu se ubrajaju i učestale infekcije urinarnog trakta. Riječ je o čestoj, bolnoj i, u većini slučajeva, lako izlječivoj pojavi. Međutim, važno je prepoznati simptome na vrijeme i uhvatiti se u koštac s njima u ranoj fazi, prije no što bakterije stignu do bubrega. Također je ustanovljeno kako su osobe čija prehrana sadrži veću količinu vitamina C tri puta zaštićenije od razvijanja artritisa u odnosu na osobe koje ne konzumiraju dovoljno ovog vitamina.

Najbolji antioksidans 

Štiti ćelije od promjena izazvanih delovanjem kiseonika i pomaže u apsorpciji željeza – u namirnicama je željezo prisutno u trovalentnom obliku koji se teško apsorbuje. Vitamin C pomaže da željezo postane bivalentno čime ga organizam lakše koristi. Njegova je snaga i u tome što ubrzava oporavak nakon velikih napora – što je izrazito bitno za sportaše.

Preporučena dnevna doza 

Kada se prehladite, uzimanje vitamina C može i za četvrtinu skratiti vrijeme bolesti. Prema najnovijim preporukama Instituta za medicinu američke Akademije nauka (Food and Nutrition Board of the National Academy of Science) preporučena dnevna količina (RDA) za muškarce iznosi 90 mg, a za žene 75 mg. Kod pušača je ta dnevna doza povećana za dodatnih 35 mg. Maksimalna dnevna doza po ovoj preporuci je 2000 mg.

Najbolji izvori 

Budući da je nemoguće stvoriti veću zalihu ovog važnog nutrijenta, vrlo je važno svakodnevno ga uzimati u dovoljnoj količini. Birajte paprike, narandže, ananas, limun i grejp, jagode, borovnice, papaju, brokule, prokulice, zelje, kelj, cvjetaču, kivi i peršun. Treba imati na umu kako termička obrada namirnica uništava sav vitamin C, stoga pripazite na način pripreme.

Izvor: Namirnice.ba




srce2016
 
budi kum sos
 
 
 
cinemacity2019