facebook twitter youtube pinterest instagram

“Neki roditelji i predavači vjeruju da je dijete poput velikog kontejnera koji treba da se napuni što većim brojem informacija i to veoma brzo. Ova zabluda utiče na briljantne mlade umove”, izjavio je dr. Vilson sa Instituta za napredno učenje.

Živimo u svijetu koji je pun informacija i koje se velikom brzinom šire i rastu. Preopterećenost djece podacima može dovesti do prekomjerne stimulacije nekih dijelova dječijeg mozga, što utiče na njihovo cjelokupno funkcionisanje.

U današnje vrijeme djeca su izložena svakakvim porukama koje ukoliko se prije nego što dođu do njih ne “prečiste”, mogu da unište njihovu nevinost i stvore im emocionalne i socijalne probleme.

Veliki dio problema preopterećenosti informacijama povezan je sa socijalnim medijima koji plasiraju svakakve vijesti koje su lako dostupne djeci, a možda i nisu baš primjerene njihovim godinama.

Drugi dio problema su i sami roditelji koji žele najbolje za svoju djecu, a pod time podrazumijevaju da treba da budu što obrazovanija i informisanija, pa samim tim ih opterećuju velikim brojem informacija.

U skladu s godinama, djeca sama moraju da postanu svjesna svojih odgovornosti i moraju da razumiju emocionalne i neurološke promjene koje im godine i situacije donose.

Ipak, sve treba da ide svojim tokom i u skladu sa uzrastom i ne treba mlade osobe opterećivati velikim brojem informacija, već oni sami treba da usvajaju onoliko podataka koliko im je neophodno.

(svezabebe.ba/Novo Vrijeme)

maticne_celije